Z Pasohlávek kolem Pálavy a Lednicko-Valtickým areálem

Přidáno: 10. 2. 2021 08:19:03 Počet shlédnutí: 605

10 Únor 2021

Skvělý tip na cyklovýlet kolem Pálavy, pro ty, co se nebijí šlápnout do pedálů a dát víc jak 50 Km za den.

Z Pasohlávek kolem Pálavy a Lednicko-Valtickým areálem

O cyklovýletech v oblasti Pálavy bylo napsáno už mnoho. Je to krajina cyklistům zaslíbená a cyklostezky zde potkáte opravdu na každém kroku. Těžko hledat něco nové a neokoukané. Rád bych se podělil o jeden z mých posledních výletů z loňského léta, kdy jsem sbíral vrcholy do projektu VKJM a při cestě projel některá další zajímavá místa.

• délka trasy: 90km
  • nastoupané metry: 760m
  • vybavení: krosová a MTB kola

Jako výchozí místo jsem zvolil parkoviště u Aqualandu Moravia v Pasohlávkách. Odtud vyrážím po cyklostezce směr Pasohlávky.

Hned jak to jde sjíždím k břehu Novomlýnské nádrže a tuto objíždím po přilehlé cyklostezce až k mostu, po kterém dojíždím do Brodu nad Dyjí.

Dál pokračuji po silnici do Dolních Dunajovic. Přede mnou se na horizontu otevírá krásný výhled na Pálavu od západu.

V Dunajovicích využívám prověřenou občerstvovací stanici v podobě Restaurace Praha ve středu vesnice, kterou mohu jen doporučit. Po posílení mne čeká náročnější výjezd nahoru do Klentnice přes známou vinařskou obec Perná.

Nahoře v Klentnici je odměnou parádní výhled na Děvín a v údolí s vodní plochou nádrže Nové mlýny.

Cyklovýlet Pálava

Z Klentnice sjíždím polní cestou vinohrady dolů do obory ke Kamennému kruhu, což je uměle vybudované místo podle zásad starých druidů a následně stoupám poli zpět nad Klentnici.

Cyklovýlet menhiry Klentnice

Nad Klentnicí se otevírá krásný výhled na vysílač Ďěvín a pod ním v dálce jde vidět vodní plochu Novomlýnské nádrže.

Kdo by si chtěl pošetřit síly může se tomuto dolíku vyhnout a projet Klentnici po hlavní silnici.

Moje cesta dál směřuje po silnici k Mikulovu, který tentokrát míjím a zastavuji se v zatopeném kamenolomu nad Mikulovem, kde je v letních měsících příjemné koupání.

Cyklovýlet lom Mikulov

Od lomu pokračuji kus po asfaltu a dál sjíždím polní cestou vinohrady do Mušlova, přejíždím hlavní silnici vedoucí z Mikulova do Valtic a dojíždím k nově zrekonstruovanému Cihlovému mostu.

Cyklovýlet most Mušlov

Po cyklotrase vedoucí podél státní hranice projíždím obec Úvaly a mířím ke Kolonádě na Reistně nad Valticemi.

Dál si udělám krátký výlet přes státní hranice do Rakouska a tesně za hranicemi navštěvuji Bránu Druidů s krásným jižním výhledem.

Cyklovýlet brána druidů

Vracím ze zpět, projíždím Valtice.

Zajíždím do lesů Lednicko-Valtického areálu, kde nejprve míjím zámeček Randez-vous, následuje kaple sv.Huberta a chrám Tří Grácií.

Odtud už má cesta směřuje kolem statku Nový Dvůr do samotné Lednice, kde pokud vám to čas dovolí doporučuji prohlídku zámku a zámeckého parku.

Z Lednice pokračuji po cyklostezce která mne dovede k Janovu hradu.

Cyklovýlet Jaohrad

Pomalu se loučím s Lednicko-Valtickým areálem a má cesta pokračuje podél řeky Dyje až do kempu Pálava na okraji obce Nové Mlýny. V kempu je možné se občerstvit v jednoduchém příjemném bufetu. Za zmínku stojí blízký památník neštěstí utonutí 31 dětí při břehu řeky Dyje.

Po břehu nádrže Nové Mlýny pokračuji do Šakvic a dál poli do Strachotína.

Tady nesmí chybět zastávka ve sklepní uličce, kde si jistě každý vybere občerstvení dle chuti.

Cyklovýlet sklepní ulička

Dál pokračuji po cyklostezce kolem nádrže Nové Mlýny, přejíždím řeky Svratku a Jihlavu a dojíždím k výchozímu místu Aqualand Moravia.
Tento cyklovýlet je takový spíše „kochací" s mnoha možnostmi na zastavení ať už u nějaké pamětihodnosti, výhledu či možnosti občerstvení. Dá se tedy zvládnout za 4-5hodin ale spíše ho doporučuji jako celodenní výlet. Nelze také úplně podcenit nastoupené metry .. přejezd Pálavy není úplně zadarmo.

cyklovýlet kolem Pálavy

Autor: Pavel Skovajsa

Chcete nám poslat váš tip na výlet a dostat za to nákčník ZDARMA? Pak čtěte ZDE.

Přihlášení

K poskytování kvalitnějších služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti používáme soubory cookie. Používáním souhlasíte s použitím souborů cookie. Více info ZDE