Alltrack mezi koly
Vloni v červnu jsem si po dlouhých úvahách pořídil nové kolo - Specialized Diverge Expert E5 evo. Mám na něm nalítáno cca 1000 km a zatím naprostá spokojenost.
Dlouho jsem přemýšlel, k čemu bych parametry tohoto kola přirovnal a včera mi to docvaklo. Je to takový VW Passat Alltrack mezi koly. Když jsem vybíral auto, tak jsem chtěl aby bylo co nejuniverzálnější a přitom mělo slušnou výbavu, dostatečný výkon a přitom bylo i komfortní. A tak jsem si pořídil Alltracka a zatím také zvládá všechno (největší dobrodružství zatím byla jízda Vidly - Karlova Studánka vloni v únoru).
A stejně tak jsem přemýšlel i při výběru kola. A teď po necelém roce jsem rád, že jsem vybral takto. Zatím jsem projel vše co jsem zkusil. Na silnici jezdí mnohem líp, než 29" MTB. V terénu jsou vlastnosti velmi podobné, díky odpružení Future Shock a kvalitním ráfkům a pláštům. Díky teleskopické sedlovce si troufnu rychleji a agresivněji sjíždět většinu sjezdů. A dokonce se na něm cítím mnohem méně unavený, než na MTB při stejné porci km.
Kolo jsem samozřejmě trochu poladil aby se komfort ježdění ještě zvedl. Pro zajímavost:
- pedály Shimano XT PD-T8000 - jednostranné univerzální pedály, které poskytují jistotu a záběr i když jedete vycvaklí
- magnetický držák s lahví Fidlock - umožňuje vyjmout i nasadit lahev "poslepu" a díky praktickému krytu z ní zvládnete pít jednou rukou za jízdy i když zbytek láhve je od bláta
- magnetická podsedlová brašna Fidlock - vleze se do ní vše co na cestu potřebuju (lepení, duše, pumpička, multitool, montpáky, snack), jednoduše se sundává a ještě supluje zadní blatník.
- přední blatník ASS Savers - i když je opravdu minimalistický, tak funguje výborně
- Sada USB světel Arco Spanninga - svým designem dokonale splývají s kolem a přitom svítí naprosto perfektně a výdrž baterie je také naprosto dostačující
Takže gravelu zdar a předsudkům taky. Spousta lidí totiž gravelová kola nazývá "prasopsi", že to není ani silnice ani MTB, ale zde žádné škatulkování není potřeba.
P.S:
Ještě se podělím o radu ohledně zimních treter. Ty jsem také vybíral docela dlouho. A stejně tak, jak se mi vyplatilo nešetřit u auta ani u kola, tak se mi to vyplatilo u treter. Vybral jsem Fiizik Arctica X5 a také na ně nedám dopustit. Doteď jsem každou sezonu zlikvidoval jedny nebo dvoje návleky a žádné nevydržely celou sezonu. Tyto tretry jsou vyrobeny takovým způsobem, že navenek vypadají naprosto jednolitě, ale přitom mají velmi praktické a jednoduché zapínání. Údajně jsou vodotěsné. A včera jsem se přesvědčil, že doopravdy. Projel jsem s nimi 6 brodů, kde bych si ve třech z nich do normálních bot nabral, ale včera zůstaly tretry uvnitř suché. Tepelný komfort je také naprosto dostačující, jen jsem zjistil, že paradoxně když mám tenčí ponožky, boty neprochladnou tak rychle.